Home / Alt News / Dlaczego pełnotłusty nabiał jest zdrowszy niż odtłuszczony?

Dlaczego pełnotłusty nabiał jest zdrowszy niż odtłuszczony?

Bezwartościowe, odtłuszczone produkty mleczne zalewają półki sklepowe. Wraz z usuwanym tłuszczem, mleko, sery, śmietana, pozbawiane są cennych składników odżywczych.  Badania jednoznacznie wskazują, że  spożywanie  odtłuszczonego nabiału sprzyja powstawaniu chorób metabolicznych, otyłości, wysokiemu poziomowi cholesterolu, cukrzycy i chorobom serca.

jogurtProdukty mleczne, które zostały pozbawione swoich naturalnych tłuszczów i kwasów tłuszczowych powodują nie tylko przyrost masy ciała, ale także zwiększają ryzyko wystąpienia wielu ciężkich chorób.

Takie wnioski wynikają z analizy 16 badań przeprowadzonych przez naukowców. Wyniki tych badań zostały w ostatnich latach opublikowane w wielu fachowych pismach, a mimo to wielu dietetyków i lekarzy nadal wmawia ludziom, że „zdrowsze” są produkty odtłuszczone.

Przypominamy to, co na temat pełnotłustego nabiału napisał współautor badań – dr Stephen Guyenet:

 

masłoLudzie, którzy spożywają dużo produktów mlecznych o wysokiej zawartości tłuszczu, mają najniższe ryzyko występowania cukrzycy, chorób układu krążenia i otyłości.

 

Ludzie spożywający duże ilości kwasu trans-palmitooleinowego, występującego w mleku, mają aż o 60% mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę, w porównaniu do tych, którzy spożywają nabiał odtłuszczony lub w ogóle wyeliminowali go ze swojej diety.

sery

Ludzie, którzy jedzą pełnotłusty nabiał mają o 69% mniejsze ryzyko zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych, niż ci, którzy go nie jedzą.

 

Badania przeprowadzone w Harvard School of Public Health wykazały, że kobiety, które spożywają minimum dwie porcje niskotłuszczowych produktów mlecznych dziennie, zwłaszcza chudego mleka i jogurtu, mają zwiększone ryzyko wystąpienia niepłodności o ponad 85% w porównaniu do kobiet, które robią to maksimum raz w tygodniu.

krowaPoza tym tłuszcze występujące w nabiale ułatwiają wchłanianie witamin i same są znakomitym źródłem cennych pierwiastków oraz witamin: wapnia, potasu, fosforu, witaminy D, A, K i B2.

Zatem rozsądna, dzienna dawka pełnotłustego nabiału to samo zdrowie. Niestety nie dla każdego wskazana – nie mogą go spożywać osoby z nietolerancją laktozy – dwucukru obecnego w pokarmach mlecznych.

Źródła:

ncbi.nlm.nih.gov

nature.com/ejcn/journal

hsph.harvard.edu

Zobacz także:

Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Unikaj żywności oznaczonej jako „niskotłuszczowa”! Licząca dziesiątki lat propaganda nawołująca ludzi do diety niskotłuszczowej miała …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *