Home / Alt News / Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Unikaj żywności oznaczonej jako „niskotłuszczowa”! Licząca dziesiątki lat propaganda nawołująca ludzi do diety niskotłuszczowej miała fatalny wpływ na ich zdrowie.

Brytyjscy naukowcy i instytucje zdrowotne publikują miażdżący raport o pladze otyłości i chorób serca spowodowanych unikaniem w diecie tłuszczu.

Raport opublikowało British National Obesity Forum we współpracy z Brytyjskim Public Health Collaboration. Opiera się on na analizie 43 badań naukowych i jest zatytułowany: „Jedz tłuszcz, wyeliminuj węglowodany, unikaj podjadania, a pozbędziesz się otyłości i cukrzycy typu 2”.

Raport odrzuca dietę niskotłuszczową jako szkodliwą dla zdrowia i zaznacza, że spożywanie tłustych pokarmów, zawierających tłuszcze nasycone, takich jak mięso, produkty mleczne: sery, jogurty, jest korzystne dla zdrowia.

Najważniejsze  wnioski z raportu:

Tłuszcz nie tuczy: wysokotłuszczowa dieta o niskiej zawartości węglowodanów powoduje utratę masy ciała i jest zdrowa dla serca.

Liczenie kalorii jest bez sensu: kalorie nie są sobie równe i w zależności od źródła ich pochodzenia dają różne efekty metaboliczne. Liczenie kalorii jest bezużyteczne dla skutecznego odchudzania.

Tłuszcze nasycone (głównie pochodzenia zwierzęcego) nie powodują chorób serca: tłuszcze nasycone i cholesterol  mają niewiele wspólnego z rozwojem chorób serca, a im mniejszy poziom cholesterolu, tym większe ryzyko śmierci. Zastąpienie tłuszczów nasyconych tłuszczami roślinnymi nie daje żadnych korzyści.

Jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej?

Twoja codzienna dieta powinna zawierać od 50% do nawet 85% kalorii pochodzących ze zdrowych tłuszczów nasyconych, a ich główne źródła to:

  • Mięso zwierząt karmionych trawą
  • Smalec i łój (doskonałe do smażenia)
  • Sery
  • Oliwki i oliwa z oliwek (tylko certyfikowana – 80 procent oliwy z oliwek jest sfałszowana). Oliwę spożywa się tylko na zimno, nie można używać jej do podsmażania potraw.
  • Surowe orzechy
  • Surowe masło kakaowe
  • Olej kokosowy (tłoczony na zimno) – doskonały do smażenia, ponieważ w czasie smażenia nie utlenia się.
  • Nasiona sezamu, czarny, kminek, nasiona dyni i konopi
  • Żółtka jaj pochodzące od kur z wolnego wybiegu
  • Masło pochodzące z mleka od krów wypasanych trawą
  • Awokado
  • Małe, tłuste ryby, takie jak sardynki i sardele

Co sprawia, że ludzie nie stosują się do tych zaleceń? Raport podsumowuje to krótko:

otylosc

Dzisiejsza dieta jest dobrodziejstwem dla przemysłu spożywczego, ponieważ stosowane składniki są tanie i lepiej się na nich zarabia. A wieloletnia propaganda koncernów spożywczych ugruntowała w ludzkich głowach błędne przekonania, co widać gołym okiem, bowiem już pół miliarda ludzi na świecie to ludzie skrajnie otyli.

 

Źródła:

Tekst raportu: https://phcuk.org/wp-content/uploads/2016/05/Eat-Fat-Cut-The-Carbs-and-Avoid-Snacking-To-Reverse-Obesity-and-Type-2-Diabetes-National-Obesity-Forum-Public-Health-Collaboration.pdf

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/06/20/obesity-high-fat-diet-recommendations.aspx

Zobacz także:

Imbir skutecznie niszczy komórki nowotworowe!

Imbir jest 10 000 razy skuteczniejszy niż chemioterapia. Imbir nie tylko spowalnia rozwój komórek nowotworowych. …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *