Home / Alt News / Co jest zdrowsze: warzywa, czy owoce?

Co jest zdrowsze: warzywa, czy owoce?

Które warzywa zawierają najwięcej cennych dla zdrowia składników? Czy więcej jest ich w warzywach, czy w owocach? Które są najzdrowsze? Jak je porównać? Zaskakującą odpowiedź na te pytania znaleźli naukowcy z William Paterson University. Zgadnij, jaki naturalny produkt spożywczy znalazł się na pierwszy miejscu?

Warzywa i owoce naukowcy oceniali pod względem ilości najważniejszych i najcenniejszych substancji odżywczych. Wśród nich były przede wszystkim: błonnik, potas, białko, wapń, kwas foliowy, witamina D, witamina A, witamina B12. W sumie analizowano 17 składników. Warzywa i owoce sprawdzano pod kątem łącznej ilości tych składników, a nie przewagi jednego z nich.

rzeżuchaBezapelacyjnym zwycięzcą okazała się rukiew wodna (zwana również rzeżuchą wodną). Na dalszych miejscach znalazły się: kapusta pekińska, boćwina i szpinak. Owoce znalazły się daleko w tyle za warzywami.

Nie musisz być lekarzem, czy dietetykiem. Nie musisz wydawać w aptece dużych pieniędzy na chemicznie spreparowane witaminy, czy suplementy. Rukiew wodna jest tania, możesz hodować ją sam. Nie płacąc przy tym haraczu koncernom farmaceutycznym i NSZ, czyli Nienaturalnej Służbie Zdrowia.

Oto ranking najzdrowszych warzyw i owoców:

warzywo/owocrankig
rukiew wodna100,00
kapusta pekińska91,99
boćwina88,27
szpinak86,43
sałata70,73
pietruszka65,59
sałata rzymska63,48
cykoria60,44
szczypiorek54,80
czerwona papryka41,26
rukola37,65
brokuły34,89
dynia33,82
brukselka32,23
kalafior25,13
kapusta24,51
marchew22,60
pomidor20,37
cytryna18,72
sałata lodowa18,28
truskawki17,59
grapefriut biały10,47

Autor badania. Prof.Jennifer Di Noia, z William Paterson University tak podsumował ten ranking:

Wynik badania przedstawia stosunek składników odżywczych zawartych w warzywach i owocach do kalorii. Jest to pierwsze badanie tego typu. Ten ranking zachęca do spożywania naturalnych produktów, które są doskonałym źródłem składników odżywczych.

Źródło: CDC, http://www.cdc.gov/pcd/issues/2014/13_0390.htm#table1_down

 

Zobacz także:

Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Unikaj żywności oznaczonej jako „niskotłuszczowa”! Licząca dziesiątki lat propaganda nawołująca ludzi do diety niskotłuszczowej miała …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *