UA-48407778-1

Odżywianie

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach

Na stole leżą: ryba, orzechy, marchew, rzodkiew, cytryna, kabaczek, nasiona dyni, brokuły, mięso, pomidory

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach są najlepiej wchłaniane przez organizm, gdy są spożywane z pokarmami zawierającymi duże ilości tłuszczu. Różnią się od witamin rozpuszczalnych w wodzie tym, że są przechowywane w organizmie przez długi czas i powolnie wchłaniane, co jest bardzo korzystne dla zdrowia. Zobacz najlepsze źródła takich witamin.

Czytaj dalej »

Piramida głupoty

Zalecenia żywieniowe, czyli tzw. piramida żywieniowa, promowana przez ostatnie 40 lat, doprowadziła miliony ludzi do ciężkich chorób. Nowe wytyczne dietetyczne, przygotowane przez amerykańskich naukowców, wywracają dotychczasowe poglądy na temat zdrowego odżywiania. Zobacz jak TERAZ należy się odżywiać.

Czytaj dalej »

Niebezpieczna fruktoza

Naukowcy odkryli, że fruktoza wywołuje niekontrolowany rozrost mięśnia sercowego, co w konsekwencji może doprowadzić do śmiertelnej niewydolności serca. To nie jedyny, ale kolejny powód do unikania syropu glukozowo-fruktozowego i cukru. Gdzie znajduje się fruktoza i jak jej unikać?

Czytaj dalej »

Frytki, akrylamid i rak

Eksperci z Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) potwierdzili, że akrylamid, substancja chemiczna powstająca podczas smażenia żywności, zwiększa ryzyko zachorowania na raka. Gdzie zatem znajduje się rakotwórczy akrylamid?

Czytaj dalej »

Dieta niskowęglowodanowa – sposób na zdrowie i nadwagę

Epidemia otyłości w USA rozpoczęła się w latach 70-tych, dokładnie w momencie, gdy wprowadzono nowe zalecenia żywieniowe. Zgodnie z nimi Amerykanie mieli zwiększyć spożycie węglowodanów do 60% i ograniczyć tłuszcz do maksimum 30%. Walka z tłuszczem w diecie i promowanie węglowodanów doprowadziły do tego, że dzisiaj już prawie 30% Amerykanów …

Czytaj dalej »

Jedz cholesterol, a będziesz zdrowy!

Przez ponad pół wieku wmawiano ludziom, że cholesterol i tłuszcze w diecie są szkodliwe dla zdrowia. Tymczasem okazuje się, że naturalny cholesterol jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu! Cholesterol wraca na talerze, a setki prac magisterskich, doktoratów i habilitacji trzeba będzie wyrzucić na śmietnik!

Czytaj dalej »

Sok z buraków obniża ciśnienie krwi

Picie jednej szklanki soku z buraków dziennie może w “znaczący sposób obniżyć ciśnienie krwi” wśród pacjentów cierpiących na nadciśnienie. Ustalenia naukowców z Queen Mary University w Londynie, to dobra wiadomość dla tych, którzy chcą przejąć kontrolę nad stanem swojego ciśnienia, a nie chcą używać leków.

Czytaj dalej »

To cukier, a nie sól jest większym zagrożeniem dla ciśnienia krwi

Od wielu lat głoszona jest teoria, że sól jest przyczyną wysokiego ciśnienia krwi i prowadzi do zgonów z powodu chorób sercowo-naczyniowych. Większość lekarzy twierdzi, że zmniejszenie spożycia soli obniża ciśnienie krwi i ratuje życie. Jednak najnowsze badania, opublikowane w czasopiśmie OpenHeart dowodzą, że znacznie większym zagrożeniem dla ciśnienia krwi jest …

Czytaj dalej »