Home / Alt News / Naturalne metody na zbyt wysoki cholesterol

Naturalne metody na zbyt wysoki cholesterol

Istnieje wiele naturalnych produktów spożywczych, które pomagają zmniejszyć zbyt wysoki cholesterol. Zanim sięgniesz po potencjalnie niebezpieczne leki, takie jak statyny, zmień po prostu dietę. Oto kilka produktów, które mogą obniżyć poziom cholesterolu i chronią serce.

Oliwa z oliwek

oliwaOliwa zawiera silną mieszankę antyoksydantów, które mogą obniżyć poziom “złego” cholesterolu (LDL), nie naruszając “dobrego” (HDL). Dobry cholesterol (HDL) jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bierze udział w tworzeniu błony komórkowej, hormonów sterydowych i witaminy D.

Najlepiej używać oliwę (2 łyżki stołowe dziennie) do sałatek lub jako substytut masła w formie dipu do chleba. Najlepsza oliwa to extra virgin olive oil, czyli z pierwszego tłoczenia na zimno.

Orzechy i migdały

orzech-włoskiSpożywanie dziennie około 40 gramów orzechów włoskich, laskowych, ziemnych lub pistacjowych, czy migdałów obniża poziom cholesterolu i może zmniejszyć ryzyko chorób serca. Wszystko to pod warunkiem, że nie są one prażone w oleju, solone lub pokryte cukrem. Najlepsze pod tym względem są orzechy włoskie i najlepiej jeść je ze skórką, w której są cenne flawonity.

Owsianka

płatki-owsianePłatki owsiane są bardzo dobrym źródłem rozpuszczalnego błonnika, który obniża poziom lipoprotein o niskiej gęstości (LDL), czyli “zły” cholesterol. Rozpuszczalny błonnik jest też w takiej żywności jak fasola, jabłka, gruszki, śliwki i jęczmień. Codzienna porcja owsianki obniża poziom LDL o około 7%.

Ryby

rybyJedzenie tłustych ryb jest korzystne z powodu wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-3. Obniżają one ciśnienie krwi zmniejszając ryzyko wystąpienia zakrzepów krwi.

Najwięcej kwasów tłuszczowych omega-3 ma makrela, troć, śledź, tuńczyk, sardynka, łosoś i halibut.

Problem z rybami polega jednak na tym, że te z zanieczyszczonych wód, łatwo kumulują w sobie metale ciężkie, głównie rtęć.

Zielona herbata

zielona-herbataZielona herbata różni się od czarnej i innych gatunków herbat, tym, że jest suszona przed poddaniem procesowi fermentacji. Jest bogata w katechiny, które są jednymi z najmocniejszych przeciwutleniaczy. Dają one wiele korzyści, między innymi, pozwalają obniżyć zły cholesterol.

Zielonej herbaty nie powinno się pić w trakcie posiłków, gdyż utrudnia wchłanianie żelaza i witaminy B.

 Źródło: mayoclinic.org

Zobacz także:

Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Unikaj żywności oznaczonej jako “niskotłuszczowa”! Licząca dziesiątki lat propaganda nawołująca ludzi do diety niskotłuszczowej miała …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *