UA-48407778-1

Tłuszcze nasycone uratują Ci zdrowie

Licząca dziesiątki lat propaganda nawołująca ludzi do diety niskotłuszczowej miała fatalny wpływ na ich zdrowie. Tymczasem dieta bogata w tłuszcze nasycone to nie tylko sposób na zdrowe życie, ale też na odchudzanie!

Brytyjscy naukowcy i instytucje zdrowotne publikują miażdżący raport o pladze otyłości i chorób serca spowodowanych unikaniem w diecie tłuszczu.

Raport opublikowało British National Obesity Forum we współpracy z Brytyjskim Public Health Collaboration. Opiera się on na analizie 43 badań naukowych i jest zatytułowany: “Jedz tłuszcz, wyeliminuj węglowodany, unikaj podjadania, a pozbędziesz się otyłości i cukrzycy typu 2”.

Raport odrzuca dietę niskotłuszczową jako szkodliwą dla zdrowia i zaznacza, że spożywanie tłustych pokarmów, zawierających tłuszcze nasycone, takich jak mięso, produkty mleczne: sery, jogurty, jest korzystne dla zdrowia.

Najważniejsze  wnioski z raportu:

Tłuszcz nie tuczy: wysokotłuszczowa dieta o niskiej zawartości węglowodanów powoduje utratę masy ciała i jest zdrowa dla serca.

Liczenie kalorii jest bez sensu: kalorie nie są sobie równe i w zależności od źródła ich pochodzenia dają różne efekty metaboliczne. Liczenie kalorii jest bezużyteczne dla skutecznego odchudzania.

Tłuszcze nasycone (głównie pochodzenia zwierzęcego) nie powodują chorób serca: tłuszcze nasycone i cholesterol  mają niewiele wspólnego z rozwojem chorób serca, a im mniejszy poziom cholesterolu, tym większe ryzyko śmierci. Zastąpienie tłuszczów nasyconych tłuszczami roślinnymi nie daje żadnych korzyści.

Tłuszcze nasycone to sposób na odchudzanie!

Twoja codzienna dieta powinna zawierać od 50% do nawet 85% kalorii pochodzących ze zdrowych tłuszczów nasyconych, a ich główne źródła to:

  • Mięso zwierząt karmionych trawą
  • Smalec i łój (doskonałe do smażenia)
  • Sery
  • Oliwki i oliwa z oliwek (tylko certyfikowana – 80 procent oliwy z oliwek jest sfałszowana). Oliwę spożywa się tylko na zimno, nie można używać jej do podsmażania potraw.
  • Surowe orzechy
  • Surowe masło kakaowe
  • Olej kokosowy (tłoczony na zimno) – doskonały do smażenia, ponieważ w czasie smażenia nie utlenia się.
  • Nasiona sezamu, czarny, kminek, nasiona dyni i konopi
  • Żółtka jaj pochodzące od kur z wolnego wybiegu
  • Masło pochodzące z mleka od krów wypasanych trawą
  • Awokado
  • Małe, tłuste ryby, takie jak sardynki i sardele

Co sprawia, że ludzie unikają tłuszcze nasycone? Raport podsumowuje to krótko:

otylosc

Dzisiejsza dieta jest dobrodziejstwem dla przemysłu spożywczego, ponieważ stosowane składniki są tanie i lepiej się na nich zarabia. A wieloletnia propaganda koncernów spożywczych ugruntowała w ludzkich głowach błędne przekonania, co widać gołym okiem, bowiem już pół miliarda ludzi na świecie to ludzie skrajnie otyli.

Źródła:

Tekst raportu: https://phcuk.org/wp-content/uploads/2016/05/Eat-Fat-Cut-The-Carbs-and-Avoid-Snacking-To-Reverse-Obesity-and-Type-2-Diabetes-National-Obesity-Forum-Public-Health-Collaboration.pdf

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/06/20/obesity-high-fat-diet-recommendations.aspx

Zobacz także:

Na stole leżą: ryba, orzechy, marchew, rzodkiew, cytryna, kabaczek, nasiona dyni, brokuły, mięso, pomidory

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach są najlepiej wchłaniane przez organizm, gdy są spożywane z pokarmami zawierającymi …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *